Акція "Громадянин"



Хутір Громоклей


Учнівський проект
Реєстраційний №45  у Всеукраїнській акції «Громадянин»
Назва проекту

Відкриваємо світу село Олександрівка
Керівник
Кривенець Людмила Михайлівна, вчитель історії та правознавства
Глущенко Наталія Василівна, вчитель світової літератури
Руденко Оксана Миколаївна – вчитель української мови та літератури
Виконавці проекту
Павленко Софія, Кандейкіна Діана, Греховодова Тетяна – учениці 7 класу
Мета проекту
формування духовних цінностей українського патріота: національної свідомості, любові до українського народу, його історії, держави України, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
учнівський проект знайомить учнів з історичним минулим , сьогоденням, видатними людьми села, залученням туристів до рідного краю

Строки реалізації проекту
3 роки
Перелік заходів проекту
Соціологічне опитування учнів щодо знань історичного минулого села.
Збір інформаційних та методичних матеріалів.
Участь у районному проекті «Громадянин».
Проведення дослідницької роботи.
Інформування громади щодо історичного минуло села.
Проведення екскурсій визначними місцями Олександрівки.
Створення буклетів, презентацій.
Інформування громади шляхом висвітлення пошуково-дослідницької роботи в ЗМІ та інтернетресурсах.
Впровадження
  Ідея виникла внаслідок проведення на базі школи експедиції визначними місцями Олександрівки в рамках акції «Громадянин» у 2012 році. У ході цієї експедиції була проведена екскурсія та засідання ради лідерів району, зустріч з сільським головою з метою виховання пошани до історичної пам’яті, залучення молоді до роботи у сьогоденні, бути небайдужим до рідного краю, виховувати особистість, горду за свою націю, здатну осмислити культурні цінності, історію, розвивати і осмислювати інтерес до краєзнавчої роботи, формувати свідомого громадянина і патріота свого краю.
     Методика організації роботи була наступною:
дослідницька робота була проведена ініціативною групою учнів 7  класу. Учитель виконував спрямовуючу та  організаційну  роль. Групи були сформовані за 6 напрямками: дослідники історичного минулого  рідного краю, дослідники сьогодення села, дослідники історичних памяток на селі, дослідники видатних постатей села, дослідники громадської думки, організатори туристичних маршрутів. Пошукова робота викликала занепокоєння учасників проекту щодо прогалин в історії села, необізнаності з історією мешканців Олександрівки. Логічним завершенням діяльності було складання плану роботи груп для реалізації проекту. План був складений реалістичний і виконується послідовно, за етапами реалізації якого пильно слідкують учні. До цієї роботи були залучені не тільки учні, а й адміністрація школи.
До реалізації проекту були залучені  учні 7 класу. Головну увагу юні дослідники звернули на дослідження історії рідного краю. Роботу розпочали з формування краєзнавчого фонду: зібрання рукописних матеріалів, спогадів старожилів, нарисів про історію села , написаних на основі власної пошукової діяльності. За результатами роботи були поповнені сторінки шкільного музею села Олександрівка в розділах «Історія школи», «Герой Радянського Союзу О.В. Жежеря – наш земляк», «Лев Силенко – засновник РУНвіри», «Голод-33», «Вони захищали Вітчизну свою», «Праця звеличує людину»  «Шкільний музей історії села Олександрівка» (додаток 1). Для пропагування інноваційних ідей щодо відкриття для громади  зниклих з карти Олександрійського району Олександрівської сільської ради  села Червона Миколаїівка та хутора Громоклей, де нами були встановлені пам’ятні знаки (додаток 2), був оформлений стенд «Олександрівка на карті України» (додаток 3).
     Групою учнів під орудою наставників було ініціювання створення у 2012 році шкільної Світлиці  з метою зосередження уваги учасників проекту, їхніх батьків та населення мікрорайону школи на необхідності збереження культурних цінностей рідного краю, виховання шанобливого ставлення до досягнень української культури, витворів народного мистецтва (додаток 4).
     30 листопада 2013 року відбулося відкриття музею спортивних досягнень села Олександрівки, де були зібрані матеріали з історії розвитку спорту в селі  та сучасний розвиток спорту в рідному краї (додаток 5).
    За ініціативи учнівського та педагогічного колективів в селі створена Дошка Пошани видатних людей села Олександрівка, пропагується творчість місцевої поетеси Надії Кундіренко  (додаток 6).
     І що є важливим – це організація та проведення учнями екскурсій в музеях для мешканців села, гостей, спрямованих на виховання патріотизму та гордості за рідний край, славетних земляків.

Результати
На сьогоднішній день вже виконано наступне:
-          в школі створені і діють 3 музеї, за час реалізації проекту  проведено 50  екскурсій;
-          розробили туристичний маршрут «Олександрівка туристична»;
-          створений путівник «Олександрівка туристична: Памятні знаки Олександрівки. До 70-річчя визволення Олександрівки від фашистських загарбників»;
-          презентації  «Шкільний музей», «Допомога воїнам в зоні бойових дій»;
-          встановлені пам’ятні знаки на місці зниклих з карти України сіл Червона Миколаївка та хутір Громоклей, історична спадщина поповнена сучасними відео про встановлення пам’ятних знаків;
-          учні в рамках районного  етапу конкурсу «Громадянин» приймали делегацію учнівських лідерів району (60 учнів), провели експедицію «Видатними місцями Олександрівки» ;
-          створена шкільна газета «Шкільний вісник», написаний шкільний гімн та створений герб школи;
-          створена Дошка Пошани видатних людей села Олександрівка;
-          інформація про історію села висвітлюється на сайті школи та блогах учителів. http://oleksandriv.blogspot.com/2015/02/2015_15.html - всі матеріали по акції на блозі
-          учні співпрацюють з сільською радою в рамках збереження та примноження історичної спадщини села.
                                                                                                                                
   Додаток 1


                                                                                                     Додаток  2




         Додаток 3
                                       

Додаток 4


Додаток 5


Додаток 6


     

Проект 


УЧНІВСЬКИЙ ПРОЕКТ
Реєстраційний № 30 у Всеукраїнській акції «Громадянин»
Назва проекту
«Квіткове  намисто  шкільного подвіря»(Соціальний  науково-освітній проект по благоустрою шкільного подвір'я)
Керівники проекту
Валова С.Г.-вчитель географії та біології, Артеменко О.Г.-вчитель математики
Виконавці проекту
Коваль Ю., Звягіна К., Петрова К., Шаповал О., Кузь Є., Кальга О., Павленко С., Кандейкіна Д., Наконечна І. (додаток 1)
Строки реалізації проекту
довгостроковий
Місце проекту
Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Олександрійський район
Кіровоградська область
Україна
Впровадження
Ідея роботи виникла коли стартував черговий етап Суспільної акції школярів України «ГРОМАДЯНИН» під гаслом « Якщо не ми, то хто? Якщо не зараз, то коли?». Мета акції залучення молодого покоління до вирішення актуальних суспільних проблем. Учням нашої школи запропонували взяти участь в цій акції та зробити свій особистий внесок в покращення суспільного життя в своєму селі. Ми мали можливість ознайомитись з найбільш актуальними та важливими проблемами суспільного життя. Під час обговорення ми визначили одну проблему, що стала для нас цікавою та посильною для вирішення. Свою увагу ми звернули на шкільні проблеми, а саме: впорядкування шкільної території. Адже, школа наша друга домівка і нас, учнів, зацікавило перетворити  роботу на шкільному  подвірї  з примусового  «відпрацьовування»  на роботу творчу, з задоволенням. Ми вирішили підвищити естетичність, декоративність, функціональність шкільного подвіря. Цю ідею ми втілили у нашому проекті.
Проблема
o  Шкільне подвіря недостатньо озеленене,
o  Шкільне подвіря має сумний вигляд,
o  Учні мають невисокий рівень екологічної культури.
Актуальність
Школа для селища соціально-культурний центр. Вона повинна як «храм знань» притягувати і дітей, і дорослих. Перше враження від перебування в школі може стати покликом до бажання навчатися в ній. В школі все повинно бути пронизано прагненням до прекрасного, а школярі повинні навчитися відчувати, розуміти, цінувати, і найголовніше творити красу. Благоустроєна територія позитивно впливає на виховання і навчання дітей. В учнів виховується любов до рідної природи, до навколишнього світу, виникає потреба захоплюватися красою природи. Учні відчувають себе єдиним цілим з природою. Ось чому благоустрій пришкільної території має не тільки естетичне, а й освітнє значення.
 «Візитною карткою» школи є подвіря, яке має бути чистим і гарним. Саме тому рішення даного питання необхідно почати з оформлення пришкільної території. (додаток 2)
Мета проекту
ü звернути увагу учнів, їхніх батьків, вчителів до необхідності благоустрою пришкільної території;
ü покращити естетичний вигляд шкільного подвіря;
ü формування у дітей екологічної культури, дбайливого ставлення до природи;
ü залучати учнів до активного громадського життя в рамках проекту.
Завдання проекту
· обєднати зусилля педагогів, учнів, батьків, націлених  на благоустрій та озеленення території школи;
· розмежувати зони пришкільної території з метою створення найбільш приємної екологічної обстановки;
· перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями;
· навчати учнів різним уміння і навичкам, збагачуючи їх знаннями про рослини та технології вирощування.
Напрямки роботи
§ науково - дослідницька робота;
§ агітаційно просвітницька діяльність;
§ інформаційно-комунікаційна діяльність;
§ виховна робота;
§ природоохоронна діяльність;
§ проектування та моделювання.
Перелік заходів проекту
*    Створення творчої групи;
*    Призначення відповідальних за певну ділянку роботи;
*    Складання орієнтовного переліку дій;
*    Пошук інформації в Інтернеті та наукових книжках(додаток 3);
*    Збір насіння квітів;
*    Підготовка господарського інвентарю;
*    Оформлення схеми квітників та схеми висадження квітів;
*    Висадження насіння квітів згідно складених схем.
Очікувані результати
v Оформлені клумби з використанням елементів ландшафтного дизайну;
v Міцні навички і вміння щодо вибору асортименту насіння квітів;
v Увага до проблеми озеленення і благоустрою території;
v Дружня атмосфера співробітництва між усіма учасниками проекту;
v Прояв фантазії, творчості, ініціативи та працелюбності у дітей,
v Високий рівень екологічної культури;
v Сформоване почуття прекрасного, любов до природи і рідного краю;
v Залучені учні в процес практичної охорони довкілля;
v Сформовані навички ефективного спілкування, участь в житті громади.
План подальшого розвитку проекту
*    Щорічно поновлювати декоративне оформлення клумб;
*    Доглядати за деревами і кущами шкільного подвір'я;
*    Поновлювати видовий склад рослин;
*    Залучати місцеві органи влади в реалізацію проекту;
*    Обладнати ігровий майданчик.




Учнівський проект
Реєстраційний №43  у Всеукраїнській акції «Громадянин»
                                                                
1 ЕТАП.
НАША   ПРОБЛЕМА
Зважаючи  на стан в нашій країні, на  складну ситуацію, яка зараз відбувається  на сході України, ми порадились і обрали роботу над проектом на тему: « Допомога військовим в зоні бойових дій».
Ми вважаємо, що саме ця проблема є нагальною та актуальною. Адже маємо зрозуміти всю відповідальність, яка покладена на кожного з нас.
Метою нашої роботи було організувати учнівський  колектив до спільної справи, залучивши до неї якомога більше небайдужих. І, звичайно, допомогти солдатам в зоні АТО.
Ми щодня чуємо, що відбувається в нашій країні .Спостерігаємо та слідкуємо за новинами зі сходу. Ми бачимо, як важко захисникам України, як наполегливо вони відстоюють кордони рідної землі. Бачимо героїзм та патріотизм кожного солдата.
         Прикладом для нас є випускники нашої школи  - Павленко Олег, Мусевич Роман, Тельнюк Олександр, Баляну Роман, Білозор Олександр, Чумаченко Олександр, які  беруть участь у захисті незалежності та територіальної цілісності України в зоні АТО.
Зараз  наша країна виборює свою свободу та незалежність. Можна тільки захоплюватися мужністю українців, які взяли в руки зброю і стали на захист Батьківщини, але перемога можлива  тільки в тому випадку, якщо вся країна працює на фронт. 

ІІ ЕТАП.
НАШ ПЛАН ДІЙ
Ми  ніколи не лишаємося байдужими, якщо потрібна наша допомога.
Тож шкільний парламент  та учні школи  розробили план дій  та способи розв’язання проблеми.

Вид діяльності
Очікуваний результат
Виконує
Термін
Акція милосердя «Зігрій солдата»
Зібрати кошти
Учнівський та педагогічний колектив
Вересень -жовтень 2014 р.
Виховні години та заходи
Розвиток національної самосвідомості
Учнівський та педагогічний колектив
Вересень 2014р. – травень 2015 р.
Допомога Дмитру Коробкіну
Зібрати кошти
Учнівський та педагогічний колектив
Жовтень 2014р.
Написання листів солдатам, та виготовлення листівок і малюнків
Написати та відправити листи захисникам України
Учнівський колектив
Жовтень 2014р. -  травень 2015р.
Акція  «Допоможи солдату»
Збір теплого одягу
Учнівський та педагогічний колектив
Листопад – грудень 2014р.
Виготовлення оберегів для солдат
Виготовити обереги
Учнівський колектив
Січень – лютий 2015р.
Встановлення експонатної  дошки, присвяченої  Небесній сотні та солдатам  випускникам школи в зоні АТО
Встановити експонатну  дошку
Учнівський та педагогічний колектив
Січень  2015р.
Акція  «Підтримай солдата»
Збір  засобів особистої гігієни, одягу, продуктів харчування
Учнівський та педагогічний колектив
Лютий - березень 2015р.
Участь у фестивалі військово-патріотичної пісні «Червона калина».
Прийняла участь у фестивалі
Шкільний парламент
Лютий 2015
Акція «Подаруй солдату вітамін».
Виростити цибулю для  солдат
Учнівський та педагогічний колектив
Лютий - березень 2015р.
Благодійний військово-патріотичний фестиваль
Зібрати кошти
Учнівський та педагогічний колектив
Березень 2015р.
Екскурсія до міста Кіровоград
Відвідати музей, вшанувати пам'ять загиблих на майдані.
Адміністрація школи
Березень 2015р.
Висаджування тюльпанів
Висадити  квіти
Учнівський та педагогічний колектив
Березень 2015р.
Акція милосердя «Підтримай захисників»
Зібрати кошти
Учнівський та педагогічний колектив
Квітень 2015 р.
Висаджування дерев  «Алея слави»
Посадити «Алею слави»
Учнівський та педагогічний колектив
Квітень 2015 р.
Виготовлення  книги   «Слава героям!»
Створити книгу, присвячену солдатам АТО
Учнівський та педагогічний колектив
Квітень 2015 р.
                

Відповідно до плану у школі проводились заходи, акції  спрямовані на збір коштів, продуктів та одягу.                                                                
IІІ  ЕТАП.
НАШІ ДІЇ.
Учнівський та педагогічний колективи  організували збір коштів для закупівлі термомішків та медикаментів для наших співвітчизників, які в цей час неухильно захищають Україну. Було зібрано кошти в сумі 1870 грн., на які закуплено спальні мішки та ліки.
Дізнавшись про те, що наш односелець  Коробкін Дмитро, який був мобілізований для проходження служби, отримав поранення і потребує лікування, ми не залишили його. Грошову допомогу збирала вся громада села. Після чого  кошти було направлено  волонтерам.
У січні шкільний музей поповнився експонатною дошкою, присвяченою   Небесній сотні та солдатам випускникам школи, які зараз знаходяться в зоні АТО.
Нелегко в цей час нашим солдатам. І кожен з нас це розуміє. Учні нашої школи з неабиякою вдячністю та підтримкою згадують бійців. Солдати  повинні знати, що діти вдячні за  їхній подвиг.  Але одних слів замало, тож  учнівська громада вирішила підтримати організм  захисників за допомогою вітамінів. Тому у закладі пройшла акція «Подаруй солдату вітамін». Школярі принесли цибулю, доглядали її, щоб вона проросла. Після чого  зелені паростки були передані солдатам.

В нащому закладі  проходила акція  «Підтримай солдата», яка спрямована на допомогу воїнам в зоні АТО. Учні школи приносили речі особистої гігієни, одяг, продукти харчування (консервація, овочі, крупи, печово та ін.). По її закінченню все зібране для  солдат передано волонтерам.
Навіть найменші учні школи, приймаючи участь в різноманітних заходах, намагались підтримати солдат і тому виготовляли  обереги  для захисників, які разом з іншими речами передавали волонтерам.
Інна Наконечна із піснею «Ти - солдат України»  прийняла участь у фестивалі військово-патріотичної пісні «Червона калина». Учениця 7 класу з трепетом та ніжністю виконала дану композицію, за що й отримала  диплом другого ступення. Безмежна любов до України та гордість за її захисників, ось що об’єднало учасників заходу, які з’їхались з різних куточків  району.
В школі  проходив   благодійний військово-патріотичний фестиваль на підтримку солдат, які зараз ціною власного життя захищають кордони рідної землі. На фестиваль завітали  батьки,  учні , гості,  щоб висловити подяку, підтримку, вдячність усім воїнам, героям, які захищаючи Україну знаходяться далеко від рідних домівок, своїх близьких. А що найстрашніше – знаходяться під кулями вражих сил. Під час фестивалю зібрано грошову допомогу для бійців української армії у розмірі – 443 гривні. Кошти передано волонтерам, для придбання необхідних солдатам речей.

   
  Також на початку весни було висаджено тюльпани, які квітуючи зараз радують усі, і нагадують нам про тих, хто ціною свого життя дарують нам можливість радіти весні та життю.

В рамках акції «Громадянин» з метою активізації громадсько – патріотичного виховання учні Олександрівської ЗШ здійснили екскурсію до міста Кіровоград. Велику увагу викликала виставка присвячена героям «Небесної сотні» та відділ музею про боротьбу наших земляків з фашистськими загарбниками. Побували учні на площі «Героїв майдану» де квітами  вшанували пам'ять загиблих.
Надзвичайно приємно, що ініціативу учнів підтримують і батьки, і односельці. Не лишились осторонь працівники  сільської ради  та фермерського господарства «Олекесандрівське», яких учні залучили до  участі в  акції милосердя   «Підтримай захисників».  Зібрали   320 гривень, які передано волонтерам.
Протягом навчального часу учні школи писали листи-звернення до солдат, передаючи в них подяку та підтримку нашим воїнам. В цих листах кожен висловлював віру у те, що перемога за нами!
Наприкінці квітня учні та педагоги висаджували дерева. Кожен, хто долучився до цього дійства не лишився байдужим. І таким чином на території школи зявилася Алея слави.
Ми не хочемо стояти осторонь, ми прагнемо жити у вільній країні, нам не байдуже, яким буде завтрашній день. Тому наша робота не закінчується, ми продовжуємо працювати в тому ж напрямку, підтримуючи та допомагаючи нашим солдатам.
А наостанок хочемо сказати:
Вам, солдати, ми завдячуєм життям.
Настане мир, ви цього дочекайтесь
Одного лиш ми просимо усі:
« Додому, рідні, ви живими повертайтесь

Немає коментарів:

Дописати коментар